kalp krizi
Sağlık »
kalp krizi – kalp krizine müdahale
Kalp krizi geçirdiğinden şüphelenenler o kritik anda ne yapacaklarını bilirlerse tehlikeyi atlatabilirler.
Antalya’da düzenlenen 5. Kardiyoloji ve Kardiyovasküler Cerrahide Yenilikler Kongresi’ne katılan Doç. Dr. Can Hasdemir, ani ölümlerin en sık görülen nedeninin kalp ve damar hastalıkları olduğunu bildirdi.
Damar sertliğinin kalp krizine yol açtığını ve ani ölümleri doğurduğunu belirten Doç. Dr. Hasdemir şöyle dedi:
“Türkiye’de her üç dakikada bir kişi kalpten ölüyor. Birileri bir yerlerde damar sertliği nedeniyle ölüyor. Bu damar bir gün çatlıyor. O çatlama sonucu damar tıkanıyor tümüyle. Kalp krizi gelişmeye başlıyor ve kalp krizinin ilk …
Sağlık »
Vücut geliştirme ilacı kullanan veteriner Batuhan Tayfun’un kalp krizinden ölmesi, hormonları tartışmaya açtı. Doktorlar, veterinerin ölüm sebebini, kalbinin üç kat büyümesine bağlıyor. Gençleri daha çok hayvanlara verilen ilaçları almamaları konusunda uyaran uzmanlar, Sağlık Bakanlığı’nı da kontrol mekanizması kurmaya çağırıyor.
Gençler arasında vücut geliştirme tutkusu giderek yaygınlaşıyor. Yapılan araştırmalara göre; yaşları 18 ile 25 arasında değişen gençlerin bu konuya ilgisi son 5 yılda 3 kat arttı. Ancak ciddi bir tehlike ortaya çıktı. Gençler, bir an önce kaslı vücuda sahip olabilmek için hormon kullanıyor. Kimisi bunları spor salonlarından, kimisi de sokak satıcılarından temin …
Sağlık »
Uzmanlar, Ramazan’da oruç açarken, aç karnına içilen sigaranın, kalp krizi geçirme riskini 10 kat artırdığı konusunda uyarıda bulunuyor.
İftarda henüz karın doymadan içilen sigaranın, kalp krizi riskini 10 kat artırdığı ve ani ölümlere yol açabileceği bildirildi.
Sigarayla Savaşanlar Vakfı Başkanı Ubeyd Korbey, hücrelerin gıda beklerken birden zehir yoğunluğuyla karşılaştığını belirterek şunları söyledi:
“Bu durumda kan pıhtılaşıyor ve kalp krizi riski artıyor. 55 yaşın altında görülen kalp ölümlerinin yüzde 80′ine sigara neden oluyor. Ramazan ayı sigarayı bırakmak için bir fırsat. Bırakamayanlar da sigarayı doyduktan 20 dakika sonra içmelidir.”
Beslenme »
Kanada’da yapılan bir araştırma, kızartma, tuz ve et bakımından zengin Batı tarzı beslenmenin kalp krizi riskini artırdığını gösterdi. Amerikan Kalp Birliği’nin dergisi Circulation’da yayımlanan araştırma, kızartılmış ve tuzlu besinler yerine sağlıklı besinler yemenin, dünyada kalp krizi vakalarını üçte bir oranında azaltacağını ortaya koydu.
Ontario’daki Nüfus Sağlığı Araştırma Kurumu Başkanı Profesör Selim Yusuf’un liderliğindeki araştırma ekibi, 52 ülkede 16 bin kişiyi inceledi ve dünya üzerinde 3 beslenme tarzı tanımladı.
Bunlar arasında yağ, tuz ve etin ağırlıklı olduğu Batı tarzı beslenme, kalp krizi riskinin yaklaşık yüzde 30′unun nedenini oluşturuyor. Daha çok Afrika’da rastlanan meyve …
Beslenme »
Düzenli beslenmenin genelde göz ardı edildiği bayram ziyaretlerinde dengesiz beslenmeye bağlı çeşitli sağlık sorunları ortaya çıkabiliyor. Uzmanlar, bayram süresince sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak için aşırı şeker, tatlı ve kırmızı et tüketmekten kaçınılması gerektiğini tavsiye ediyorlar.
Kurban Bayramı boyunca şeker ve şekerli besinlerin yanı sıra et ve et grubu besinlerin aşırı miktarda tüketildiğini hatırlatan Medical Park Bahçelievler Hastanesi Beslenme Uzmanı Emel Unutmaz, “Kırmızı et tüketmeyi seven bir toplum olarak her ne kadar fazla tüketimin zararları hatırlatılsa da kırmızı etten vazgeçilmesi oldukça zor. Ancak unutulmamalı ki bayram boyunca aşırı şeker, çikolata, tatlı, kırmızı et …
Beslenme »
Unutkanlığınız mı başladı? Onun taze sıkılmış suyunu kür olarak uyguladığınızda, unutkanlığınızın ortadan kalktığını aynı zamanda algılama gücünüzdeki artışı gözlemleyebilirsiniz.
Tüm bunların yanında havuç kürü;
- Cinsel gücü artırıcı
- Erken bunama (demans)
- Alzheimer
- Kalp krizi
- Deri ve akciğer kanseri
- Kronik baş ağrısına karşı da önleyici özelliklere sahiptir.
Unutmayınız ki, sonradan kazanılmış hiçbir hastalık çaresiz değildir. Sonradan kazanılmış olan hastalıkların hemen hemen tamamı önlenebilir. Önlemek ve korunmak insanın kendi elindedir.
Tavşanlar çok hızlı çoğalan hayvanlardır. Bu hayvanların çok hızlı çoğalmalarının arkasındaki etken kendisiyle özdeşleşen bitkidir ve bu da havuçtur. Havuç seks hormonlarını aktive eden bir sebzedir. …
Beslenme »
Günlük yemeklerde alınması gereken tuz miktarının 5 gram olduğunu belirten uzmanlar, fast-food ürünlerindeki tuz miktarının günlük tuz tüketimini artırarak kalp ve damar hastalıklarına davetiye çıkardığına dikkat çekiyor.
Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ülver Derici, “Bir porsiyon pizza yediğimizde 4 gram, bir porsiyon hamburger ve patates kızartması yediğimizde 2.9 gram tuz tüketmiş oluyoruz. Bir öğünde alınacak bu miktarlar günlük tüketimin çok ciddi artmasına neden olarak, kalp damar hastalıkları ve hipertansiyon gelişmesine yol açabiliyor.” uyarısında bulundu.
Türk Hipertansiyon ve Böbrek Hastalıkları Derneği Genel Sekreteri ve Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ülver Derici, …
Anne Ve Bebek »
Sigara içmeseniz bile tütün dumanına maruz kalıyorsanız kanser olmanız işten bile değil. Pasif içicilik kanser riskini yüzde 40 artırıyor. Bundan en çok mağdur olanlar ise çocuklar.
Dünyada her yıl 5 milyon kişi tütünle ilgili hastalıklardan dolayı yaşamını yitiriyor. Araştırmalar dünyadaki 1.5 milyar çocuğun yarısının pasif içiciliğe maruz kaldığını, Türkiye’de de bu oranın yüzde 80′lerde olduğunu gösteriyor. Çocuklarınızın sağlığını tehlikeye atıldığını belirten Hacettepe Üniversitesi (HÜ) Kanser Epidemiyolojisi Bilim Uzmanı Prof. Dr. İsmail Çelik, “Çevresel tütün dumanına maruz kalmanın, sigara içmeyenlerde akciğer kanserini yüzde 30-40 artırdığını” anlattı.
Prof. Çelik, “Dünyada her yıl 160 bin …
Beslenme »
Karpuzun içeriğinde bol miktarda bulunan laykopen maddesi, vücudu kansere karşı koruyor. Laykopen maddesinin kansere karşı koruyuculuğu A vitamininden 2 kat, E vitamininden 10 kat daha fazla.
Havaların ısınmasıyla birlikte alışveriş merkezleri ve manavların reyonlarını süslemeye başlayan karpuzun, içeriğinde bol miktarda bulunan laykopen maddesi nedeniyle, kansere karşı koruyucu özelliği bulunuyor.
Erciyes Üniversitesi Atatürk Sağlık Yüksek Okulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Betül Çiçek, kansere karşı koruma özelliği olduğu bilinen laykopen maddesinin, karpuzda bol miktarda bulunduğunu belirtti.
Yaz mevsiminde bolca bulunan ve ucuz olmasının yanı sıra her yaştan insan tarafından sevilen …










